tisdag 14 april 2009

Skoldag=)

Idag fick jag pallra mig upp tidigt...för jag hade lovat Felicia att vara med i skolan..:-) Kl 8 var vi där..det börjades med en lite samling där de som ville fick berätta något som hänt under lovet, det var många händer som viftade:-)
Efter det blev barnen uppdelade i sina respektive grupper..sköldpaddor & fiskar. Felicia är med i fiskgruppen o de började med att räkna i sina matteböcker:-)
Sen var det dags för rast, på med jackor o ut i det härliga vädret...hmm.. det var ju kallt o jag stod & frös..då kom Sofie o sa att vi kan ju leka jaga så det gjorde vi ...det var en bra idè, för då blev jag iallafall varm :-D
När vi gick in igen var det dags för fiskarna att ta fram sina trulle böcker, i den skulle det jobbas med ljud av olika slag:-)
Det är en väldigt lugn o trevlig klass som Felicia går i :-) Kl 11 fick vi traska hem igen. Helt plötsligt blev Felicia väldigt sugen på Mc Donalds mat o tjatade om det hela vägen hem:-(
När vi tillslut kom hem, hade Lars fixat med lunch...tacopaj..mums. jag var både hungrig, kaffesugen o trött, är inte van att gå i skolan ...gäsp;-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kunde du hålla dig från att bli "fröken"? :-D/ E

M sa...

Det var svårt... men jag lyckades till en viss del att hålla mig;-)