fredag 13 mars 2009

Bortgjord...igen !!

En gång för länge, länge sen så skulle min vän Bibbi o jag åka till Helsingborg…efter mkt strul i kassan, då vi ville ha en så billig resa som möjligt så fick vi våra biljetter. Han i kassan var nog rätt så trött på oss kan jag tänka mig för vi var ganska besvärliga + att Bibbi glömde nåt vid kassan (kommer ej ihåg vad)..så han fick komma ut med det till perrongen.
Vi stod där o väntade på tåget, när det äntligen kom ett tåg så stod det Malmö på det o då sa jag att det där är inte vårt tåg, det ska till Malmö o vi ska ju till Helsingborg …hmm ligger inte Malmö efter HGB!!!
Vi stod där o dividerade om tåget och när det precis börja rulla ut från perrongen så gick vi fram till en som jobba där och frågade när tåget till HGB kommer….hmm sa han, det var det som precis tuffa iväg…:o
Jaha…det var bara att gå in och boka om biljetterna...vi försökte smyga in & gå till en annan kassa men det fanns bara en o det var samma kille som hade hjälp oss innan...han såg ganska paff ut när han såg oss...han trodde ju förstårs att vi satt på tåget redan;-)
Kan tala om att det blev en dyr men rolig resa:-D

Inga kommentarer: