söndag 31 maj 2009

Sörsjön..

Elin tyckte att vi skulle gå upp redan kl 06.45 & äta gröt ...:-)'När det var uppätet så satte jag mig på en stol i solen med en kopp kaffe & tidningen :-)
Kl 10 tog vi med fikakorgen & åkte till sörsjön. När vi kom ut dit så var det massa med sportiga människor där, så kallade multisportare. Det paddlades, sprangs & cyklades..pust!!....det var så skönt att sitta på filten & kolla in alla dessa sport "fånar", man blev nästan lite trött;-)

Hemma hos Bibbi :-)


På kvällen var det dags för spelkväll igen...denna gång hemma hos Bibbi på landet. Malin hade med sig mousserande så den började vi med ...så gott i sommar värmen :-) Sen var det bara att tända på grillen det fixade vi tjejer galant ;-) När man bor på landet så är det vissa arbeten som måste göras, fast man har fest, så vid 23 snåret var det bara för oss tjejer att följa med Bibbi ner till stallet o se på när alla hästarna skulle in o utfodras. Som tur var behövde vi inte ge oss ut i hagen för att ta in dem, utan de kom så fint själva o travade in i sina boxar...det kallar jag väldresserade hästar :-D. När detta äventyr var över så gick vi in i huset...hade faktiskt suttit ute hela kvällen, men nu började kylan att komma krypande. Väl inne så blev det jordgubbar(Tack Benny för du fixade de var supergoda..:-D) & grädde/glass. Kl 02 var jag hemma så det blev inte så sent denna gång :-)


Akan, Bibbi, "stockholms" Malin & Jessica


Akan, "stockholms" Malin & Malin


På gården finns en liten samojed valp...var bara tvungen att ta en bild...Qyria är med också=)

1 kommentar:

Malin KT sa...

Jag hade jättetrevligt i vanlig ordning! Hoppas det blir av i augusti hos Aka så vi kan få en repris. (Har ingen större lust att bjuda hem er till mig tyvärr - skäms över vår skokartong...larvigt kanske men så är det!)